HTML

Minden jó lépés a felismeréssel kezdődik

Friss topikok

Egy álomtitkár feleségének levele vidékről

2018.08.17. 20:40 eneh90

Drága Férjem,

Sokat gondolok Rád. Nyári vakációm az ősz közeledtével egyre árnyékosabb. Május végén azt hittük, a szabolcsi vidék romantikája feledteti velem a választások zaját, a nagyvárosi partyszervezés nyügét, baját. Emlékszel? Pékséget terveztünk nyitni, amiben lehetek a koránkelő pék a kreatív ötleteimmel.

Egy hónappal ezelőtt kezdtem bele a papírmunkába. Tüdőszűréssel kellett kezdenem, ahol fájdalmas volt a felismerés, hogy szűziesen fehér tüdőmről csak 3 hét múlva kaphatok hivatalos igazolást 1700 ft ellenében. Így előrébb vettem a többi teendőt: a kis pékségünkbe való eszközök beszerzését és a helyi termelőkkel való üzletkötést. Arra is gondoltam, hogy elszegődök kitanulni a mesterséget a helyi pékhez. Csakhogy üzemorvosi papír nélkül hiába. A háziorvos meg nem üzemorvos, így gyerekes egymásramutogatás és szájhúzogatás után a jó öreg orvosnagyapám emlékére való tekintettel legalább az alkalmassági vizsgálatig eljutottam. De tüdőszűrő papír nélkül hiába volt minden. Kell a pecsét a negatív felirat mellé. Addig gyakorlati hely sincs. Így útnak indultam bevásárolni. Akciós újságokat lobogtatva vártam a kiszolgálást. Sajnos, nagyon vidékre a hiperszupermarketek sem hoznak el mindent. Előrerendelések, visszanemhívások és üres polcok vagy alacsony minőségű termékek vártak. A nehéz kezdés után az új aquahelyet akartuk kipróbálni a gyerekekkel, de a nagy csúszdáktól még félnek, a gyerekmedence meg még nem készült el. Csüggedt szemüknek a bringaélményt ajánlottam fel. Gyerekkorom legszebb része a városból a Tisza partjáig tekerés, ahonnét belátni az egész kanyart, ami a nagy meleg miatt immáron a sekély vizet szerető fürdőzök titkos helye lett. A faluban azonban helyi agrárbárók traktorai szorítottak le minket, mert a kis biciklisek feltartják forgalmukat. Sajnos nem épült ki a bringahálózat, így sokszor félő a biztonság. Sétálni sem merünk, mert a falvakban a járda még sokszor elfogy. A külső utcákban lakók is csapatosan az út szélére kényszerülnek. Azóta sajnos nehezen veszem rá a kicsiket, hogy visszaüljenek a biciklinyeregbe. A traktor csodája is ijesztő lett számukra. A környékbeliek szerint ne is húzzak újat a helyi nagykutyákkal, mert itt bizony csendes megalkuvások vannak. A termelők se akarnak eladni nekem semmit a portékájukból. Vagy megvárják a jobb pénzt az egyetlen helyi felvásárlótól vagy a fán hagyják a gyümölcsöket. A vidéki élet felkeményedett. Busszal járunk, ami elég sokkoló. Az ablakokból dobálják ki a szemetet azok, akiknek a busz még az egyetlen közlekedési esély. Félelmetes a nagyon messzi vidék.

A kivárt három hét után elmentem a tüdőszűrő leletemért. Nem volt sor, amin meglepődtem, majd kiderült, hogy zárva az ajtó, de semmi hír, hogy miért. Egy órával voltunk a rendelési idő végéhez. Egy fiatal szakközepes fiú mondta, hogy kár várni, mindig ez van. A mellette lévő hosszú sorú magánrendelésen érdeklődtem, mikor tudhatunk meg valamit. Lekezelő választ kaptam, hogy várjak, majd megtudom. Hiába volt a Gucci táskám valódi, amatőr szemnek nehéz megkülönböztetni a replikától. (Bár azt olvastam, a világsztárt sem engedték be a múltkor az Andrássy üzletbe. Hol tartunk drága Egyetlenem…) Zárás előtt három perccel jöttek és közölték, hogy sajnos három hét sem volt elég a leletem kiállítására. A migráns külföldi származású orvos nagyon elfoglalt, nem volt rá ideje.

Hazafelé a gyerekekkel beugrottunk az egyetlen pékségbe, hogy méltón várjuk a kenyér ünnepét. Talán majd jövőre már a saját pékségemből visszük haza az asztalravalót.

Nagyon hiányzol drágám. Eszel rendesen? Remélem, odafigyelsz a koleszterinedre! Ne vidd túlzásba az esti csokizást a cimborákkal. Tudom, hogy a narancsos a kedvenced, és úgy tűnik az időjárás is egyre jobban kedvez annak, hogy narancsot termesszünk vidéken. Egyszerűen ehhez állnak most össze a csillagok.

Sokszor csókol,

feleséged

Szólj hozzá!

Címkék: vidék szabolcs modernfalvak magyarfalvak

A bejegyzés trackback címe:

https://csakorszag.blog.hu/api/trackback/id/tr7314187493

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása