HTML

Minden jó lépés a felismeréssel kezdődik

Friss topikok

Fekete-Győr András: „Megbántam, hogy azt mondtam, Gyurcsány eltakarodhatna már a közéletből”

2018.11.25. 11:02 eneh90

Bárkivel kész együttműködni az önkormányzati választásokon, de szerinte az Európai Parlamenti választásnak helyosztó szerepe lesz itthon az ellenzéki tárgyalásokon. Puzsér kampánymenedzsere okozott személyi konfliktusokat a választások előtt a pártjában, nem állna be Karácsony Gergely mögé a főpolgármester választáson és azt hallotta, hogy az LMP-t ki akarják tenni a Zöldek az Európai Parlamentből. A Momentum elnökével beszélgettem.

A választás előtt volt három kritériuma, amit mindenképpen be akart tartani, hogy csak akkor lép vissza, ha mindhárom teljesül. Ennek ellenére, amikor bejelentette a visszalépést, egy kritérium mégsem valósult meg; nem lépett vissza minden ellenzéki egy jelölt javára.

Az egyik kritérium az volt, hogy legyen hiteles és vállalható jelölt, legyen győzelmi esélye és a többi ellenzéki is lépjen vissza a javára. Ez az utolsó kettő összefügg, mert ha visszalépnek a javára, akkor lesz győzelmi esélye. A legtöbb választókerületben az LMP vagy a Jobbik nem lépett vissza, de mi mégis visszaléptünk, mert az utolsó két hétben úgy voltunk vele, hogy szeretnénk mást helyezni más pártokra. Azáltal, hogy a Momentum az a párt, amelyik a legkésőbb jött létre, és aki tényleg ezt a pártgarnitúrát elutasítja, és ezért képes meghozni egy áldozatot, akkor az LMP-nek és a Jobbiknak is képesnek kellene lennie erre. Úgyhogy valóban, ebből a három elvből feladtuk az egyiket. 

A választás után az elnök maradt, de az elnökségi tagok teljesen lecserélődtek. Volt személyi konfliktusa az elnökségen belül?

Sok mindenkivel volt. Tavaly decemberben volt egy nagy belső konfliktusa a Momentumnak, ami személyek körül történt. Nem mindenki értett egyet abban, hogy ki vezesse a Momentum kampányát. Alapból volt egy feszültség abból fakadóan, hogy hozott a küldöttgyűlésünk egy határozatot, miszerint önállóan indulunk, 106 jelöltet állítunk és nem fogunk össze senkivel. Ez nagy nyomás alá helyezett minket. Megosztotta az embereket párton belül is. Én mindig azon az állásponton voltam, hogy önállóság kell a Momentumnak, ki kell bontanunk a szárnyainkat és majd utána lehet arról beszélni, kivel, hogyan, minek az érdekében lehet együttműködni. Ebben azonban nem voltunk egységesek. Szerintem ez volt a konfliktus forrása, de maga a „cassus belli” egy személyi jellegű döntésen múlott, mégpedig azon, hogy ki vezesse a kampányt. És végül nem az a személy lett, aki szerette volna. Ez a személy Zaránd Péter, aki most Puzsér Róbert kampánymenedzsere.

(Puzsér Róbert főpolgármester jelöltségéről korábban Fekete-Győr András azt mondta, hogy nem lehet vele Tarlós Istvánt legyőzni.)

Az április utáni Momentumos apátiával, csalódottsággal párhuzamosan mindig felmerül, hogy mert pénz nélkül dolgoztak a pártban a tagok és az aktivisták. Hányan és milyen alapon kapnak most fizetést a Momentumon belül?

Jelenleg heten kapnak rászorultsági alapon és az elnökség dönt a fizetésekről.  A legmagasabb fizetés bruttó 363 ezer forint. Ennyi az enyém is.

Most jobb a légkör a párton belül?

Személyeskedés mindig van, de a korábbihoz hasonló jelenleg nincs. A Momentumot úgy kell elképzelni, hogy adott egy közösség, ami underground jelleggel szervezi önmagát másfél évig, eldöntjük, hogy NOlimpia lesz az az ügy, amivel megmutatjuk magunkat. Ismertük egymást jól, másfél éve együtt dolgoztunk, ma pedig már egy komoly aktivista hálózattal működünk, ami ugyan lehetne aktívabb, de most sokkal egységesebb a párt, mint korábban.

Lehet, hogy a Fidesz sem akarta igazán az olimpiát?

Ez nem így van. Sok kapcsolatom van a Fideszhez. Közvetetten. Nem közvetlenül, hanem közvetetten. Nekem azt mondta mindenki, hogy a Fideszen belül hatalmas vihart kavart a NOlimpia. Nem értették, hogy ennyi fiatal hogy tudott megbuktatni egy ekkora projektet. Ők ezt komolyan akarták. Nagyon sok pénz volt benne, elköltöttek már rá 23 milliárd forintot és lett volna még benne pénz, egy év volt a pályázat lezárultáig. Orbán Viktor nem engedhette meg magának, hogy mitugrász kis fiatalok jönnek a semmiből, és neki vissza kell lépnie. Önmagában a rendszer sem akar elveszíteni egyetlen egy harcot sem. A mi helyzeti előnyünk az volt, hogy 30 nap alatt sikerült megfordítanunk a trendet: egy hónap után többen voltak azok az országban, akik belátták, hogy nincs szükség olimpiára, mert azt a pénzt el lehet költeni például kórházakra. (A Momentum tavaly februárban adta le a népszavazáshoz szükséges aláírásokat – a szerk.) Ha májusra kitűztek volna egy népszavazást, akkor körülbelül három hónap maradt volna a kampányra. A Fidesznek is kellett volna kommunikálnia meg nekünk is. A Momentumnak itt volt egy sokkal jobb kommunikációs helyzete. A Fidesznek egy csomó számot kellett volna védenie, hogy hogyan fog megtérülni ennek meg annak a beruházásnak a befektetése. Felmérték, hogy van-e még értelme beleállniuk ebbe az egészbe. Hatalmas arcvesztés volt ez a Fidesznek.

Honnan a Fideszes (közvetett) kapcsolat?

A magyar gazdasági elit kapcsolatban van a Fideszes elittel, illetve vannak összefonódások. Ismerek onnan jó pár embert, mert amikor a Momentum berobbant, meghívtak ilyen-olyan eseményekre beszélgetni.

Milyen eseményekre?

Például a Szeretem Magyarország Klub egy ilyen, ami a törésvonalakon felül álló értelmiségi szerveződés, ahol vannak jobboldali elköteleződésű emberek is. Ezen kívül vannak olyan ismerőseim, akik a NER-ben dolgoznak. Őket arról sikerült meggyőzni, hogy szükség van a népszavazásra, ahol majd eldöntik, hogy akarják vagy sem.

Az Európai Ügyészséghez való csatlakozáshoz a Momentum is gyűjti az aláírásokat. Ez is egy olyan téma, amivel Fidesz szavazókat is meg lehet győzni?

Nyáron beszéltem Hadházy Ákossal erről, aki akkor egymillió aláírást akart. Szkeptikus voltam, de most már megvan a harmada és optimistább vagyok. Nagyon meglepett, hogy olyan helyeken, mint Kisvárda, ahol Seszták, meg az ukrán maffia jut eszembe először és ahol egy nagyon jobboldali Fideszes térség van, öt-hat ember áll sorban a pultunk előtt. Sok jobboldalinak is imponál, hogy legyen itt Európai Ügyészség, mert amúgy sok Európa-párti van a Fidesz szavazók között is.

ÖNKORMÁNYZATI és EURÓPAI PARLAMENTI VÁLASZTÁS

Ki lesz a főpolgármester-jelöltjük Budapesten?

Egyelőre nem szeretném megmondani, hogy kit szeretnénk, de az Európai Parlamenti választásokig mi biztosan nem fogunk jelöltet állítani.

Miért kell ezt megvárni?

Ellenzéki szinten lesz egy helyosztó szerepe. Aki nem jut be, az onnantól kezdve nehezebb pozícióban lesz az ellenzéki tárgyalásokon. A Momentum az egyetlen párt ma Magyarországon, amelyiknek európai hálózata van, ezért bízom abban, hogy jól fogunk szerepelni.

Minek köszönhető ez az európai hálózat?

A mi tagságunk jelentős része Európa más országaiban él, ott szerveződik közösséggé. Alapvetően a tagságunk nagy része 16 és 35-40 év közötti. Az Erasmus-generáció javában benne van a Momentumban. Ők már kimentek, kinn tanulnak, kinn dolgoznak. A Facebookon sokkal könnyebben meg tudjuk szervezni ezt a hálózatot. A többi párt már nem jut el hozzájuk.

És a Momentum úgy fog több választót elérni Magyarországon, hogy kívülről gyűrűzik majd befelé az érdeklődés?

Ez egy része csak, egy üzenet. A Momentumnak azt kell átadnia a magyar választóknak, hogy a mi DNS-ünkben európai vér van. Szerintem ez egy hitelességi verseny lesz az ellenzék körében. És itt ekkor már nem lesznek taktikai szavazások, nem lesz az, hogy Karácsony Gergőre vagy a Vona Gáborra kell szavazni, mert majd ő leváltja Orbánt.

Akkor nem állnak be Karácsony Gergely mögé a főpolgármester választáson?

Szerintem a Karácsony Gergelynek jó még mindig a renoméja Budapesten, de például a Puzsér Róbertet követők körében biztosan nem, pedig rájuk is nagy szükség van, ezért Karácsony Gergely ebből a szempontból nem elégséges.

A választás előtt az eddigi pártgarnitúrát elítélte, majd később finomított ezen és azt állította, nem kell a teljes pártpalettát utálni. Melyik párttal állna szóba?

Az önkormányzati választásokon mindenkivel együtt fogunk működni. Nem fogunk válogatni.

Nem fél attól, hogy megint az lesz, mint tavasszal, hogy megy majd a taktikai szavazás, amikor mindenki elveszíti a fonalat, hogy ki kinek a javára lép vissza és ezzel szavazókat is veszít?

Nem félek, mert már most nyáron elkezdődött az ismerkedés. A helyi Momentumosok leülnek a helyi DK-sokkal, Jobbikosokkal, LMP-sekkel. A mi helyi embereink azt élik meg, hogy vannak normális emberek is más pártokban. Az, hogy az MSZP csúcsán vannak kollaboránsok, az nem azt jelenti, hogy ne lennének tisztességesebbek valahol lent. Azért nem gondolom, hogy az lesz, mint ami áprilisban volt, mert már most, egy évvel korábban elkezdődött ez a fajta ismerkedés. Például ha Szegeden van 16 választókerület, akkor leülnek megbeszélni, hogy ott van egy tök tehetséges Momentumos, ott akkor induljatok ti, mi meg nem indítunk rátok senkit. Amott meg egy tök jó DK-s, akkor ott meg ti ne indítsatok, légyszí. Lesz, ahol egy egyesület fog indítani jelöltet. Például előfordulhat, hogy létrejön egy Szabad Kecskemétért Egyesület, és annak keretében elindulnak majd pártok és civilek. Sokféle formáció lesz, mert nagyon sok önkormányzat van és mindenhol más lesz a logika.

Hol lehet megint akkora ellenzéki sikert elérni, mint Hódmezővásárhelyen Márki-Zay Péter esetében?

Pécsett, mert bődületesen bután vezették azt a várost, és úgy eladósították, hogy semmire nincs már pénz. A Fidesznek nincs is ott jó jelöltje, nem talált senkit. A helyi szervezetük is rossz állapotban van.

És akkor ott fog nyerni egy Momentumos?

Szerintem nem. Ott egy civil szervezet színeiben egy szövetség fog elindulni.

Miért jó ez a bújtatás?

A Momentumnak a neve egy friss, szerethető, nem bemocskolt márka. Az MSZP, a DK, a Jobbik, az LMP már nem az.

Mi a baj az LMP-vel?

Nem tudjuk mi az az LMP. Nem láttam még tőlük semmilyen kinyilatkoztatást azon túl, hogy zöldnek vallják magukat. 

A Momentumnak mi az ideológiája? Amióta léteznek, mindig kerülik a meghatározást. Miben különbözik az LMP-től?

Nehéz lenne meghatározni. A Momentum most egy olvasztótégely sokaknak, tenni akaró emberek alkotják, akik alapvetően osztják a liberális demokrácia értékeit. Mi a progresszív európai pártcsaládhoz csatlakoztunk. (November 9-én vette fel az ALDE nevű pártcsalád a Momentumot - a szerk.) Ezzel szemben az LMP egy Európa-kritikus, globalizációellenes tömörülés. Én Berlinben azt hallottam, hogy a Zöldpárt család is szeretné kitenni az LMP-t, elsősorban Ungár Péter üzelmei miatt.

Szél Bernadett viharosan távozott az LMP éléről, várják őt a pártjukba?

Benne van a pakliban. Szél Bernadettet a Momentum kedveli, felszólalt a múltkori tüntetésünkön, de sok éven keresztül vezette az LMP-t, ezért nem illik az én helyzetemben erről nyilatkozni.

CEU-ÜGY

Van még értelme tüntetni a CEU miatt?

Ha a rektori konferencia nem áll ki a CEU-ért, akkor itt már nem lehet megnyerni ezt az ütközetet. Ez nem egy jobb- vagy baloldali kérdés. Lánczi Andrásnak, a Budapesti Corvinus Egyetem rektorának kutya kötelessége lenne beleállni ebbe az egészbe. A többi rektortársával együtt. Ez számomra a tudomány elárulása. Az ő saját szakmájának az elárulása.

Miért hallgatnak?

Nem tudom, ki miért kollaborál. Talán félnek, féltik az egzisztenciájukat. A rektoroknak nem tüntetniük kellene elsősorban, hanem egységesen megfogalmazni Palkoviccsal, Szijjártóval szemben a követeléseiket és azt mondani, hogy amíg ezek nem teljesülnek, sztrájkolni fog a felsőoktatási kar. És akkor elérik azt, amit akarnak.

Azt állítja, hogy Fideszes gazdasági emberekkel kapcsolatban áll. Tapasztal olyat, hogy jobban féltik az egzisztenciájukat annál, minthogy kilépjenek, esetleg másik párthoz csatlakozzanak, szimpatizáljanak más párttal?

Persze. Nagyon kevesen merik támogatni a Momentumot. Van néhány olyan ember, aki nem függ a magyar politikától, mert exportra termel, és akkor azt tudják mondani, hogy hiszek a Momentum vízióiban és tudom őket támogatni. A helyzet akkor fog megváltozni, ha egy pártból valós alternatíva lesz. És ez nem a Jobbik, mert rájuk még mindig azt mondják, hogy „ú, ezek nácik”.

MEGBÁNÁS, REMÉNYEK

A választások után azt mondta, a Fidesz nem fogja kitölteni a négy éves ciklusát. Ehhez még mindig tartja magát?

Volt egy ilyen reményem. (nevet) Most már óvatosabban fogalmazok. Egyszer már mondtam azt, hogy bejutunk a Parlamentbe, és végül mégsem így lett. A lehetőség még mindig ott van, hogy megbuknak a hatalomtechnikusok. Most nem látom azt, hogy Orbán Viktor megbukna, de ha túlfeszíti a húrt, és még pár külföldi diktátort befogad, akkor egyre több Fideszes szavazó fog ferde szemmel nézni.

A Fidesz legnagyobb szavazóbázisa a vidék, ahová az olyan ügyek, mint például a Gruevszki, talán el sem jut. Hogyan tudná a Momentum mégis megnyerni a vidéket?

Vidéken is néznek RTL Klubot, amin keresztül eljut. Ha van olyan párt vagy pártszövetség, amelynek a szervezete képes eljutni nagyon sok választóhoz, például alternatív hírcsatornákon, már az is siker. Mi sem hiába szórólapozunk, pultozunk vidéken. Nem mértük le, hogy az emberek mennyire értették például a Sargentini- jelentést, de ennek a fajta aktivizmusnak van jövője. Ehhez hálózat kell, és a Momentum az egyetlen párt ma Magyarországon, amelynek a tömege egyre nagyobb. Az aktivisták tömegére gondolok, ami az elmúlt időszakban megduplázódott, és akik a szócsövei egy mozgalomnak. Nem a Facebook posztok, hanem az emberi kapcsolatok azok, amik igazán működnek.  Empirikus tapasztalatom, hogy aki a Momentumra szavaz, annak a nagyszülei is a Momentumra szavaznak.

Van olyan mondata, cselekedete, amit megbánt az elmúlt időszakban?

Amikor azt mondtam, hogy Gyurcsány eltakarodhatna a közéletből. Azért bántam meg, mert magukra vették a DK szavazói, és azt tapasztalom, hogy ők nyitottak voltak a Momentum felé. Gyurcsány Ferencet egy nagyon tehetséges bohócnak tartom, akit bosszú és bizonyítási vágy motivál már csak, de mindezek ellenére egy tehetséges politikai kommunikátor.

Azt megbánta, hogy visszalépett áprilisban?

Nem. Eggyel kevesebb Fideszes országgyűlési képviselő van. Ha legalább a kétharmadot sikerült volna elveszítenie a Fidesznek, akkor elmondhattam volna, hogy emiatt is jó döntés volt a visszalépés. Azt sajnálom, hogy nem V. Naszályi Márta győzte le Hollik Istvánt. Sokkal tisztességesebb és lelkiismeretesebb embernek tartom, mint Csárdi Antalt. Sokáig gondolkodtam azon, hogy jó húzás volt- e ott elindulni, ahol Juhász Péter is elindult. Sok hozzám közel álló ember kért számon. Végül aztán happy end lett a vége, nem az ő szempontjából ugyan, hanem a kerület szempontjából.

2022-ben a Fidesz megdöntése vagy a kétharmad megdöntése a céljuk?

A Fidesz megdöntése.

Nem nagy kihívás ez? Nem fogja megbánni, hogy ezt mondja?

Azt fogom megbánni, ha a következő választás utolsó napjáig ezt hangoztatom, aztán megint lesz egy kétharmados Fidesz győzelem. Nem szeretném átverni a választókat.

 

 

 

110 komment

Címkék: fidesz gyurcsány ellenzék európai parlament puzsér főpolgármester ep választás önkormányzati választás ceu előválasztás momentum fekete-győr andrás

A bejegyzés trackback címe:

https://csakorszag.blog.hu/api/trackback/id/tr1914391770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

laci_52 2018.11.26. 16:09:37

Ki ez a pasi? Egy aranyifjú, aki jó helyre született(meg lehet nézni, ki az apja és ki volt a nagyapja!), emiatt tele van lóvéval és jó kapcsolatai vannak, de politikusnak egy nagy nulla, néhány év múlva már a nevére sem fogunk emlékezni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.11.26. 16:12:47

@Homyak:

S összefogdosás van egy bohócal? Ezek szerint nem csak köpönyegforgató a srác, de erkölcstelen hatalomvágyó törtető is. Ez így rosszabb.

Ménár Atya 2018.11.26. 16:15:05

@Orbán veje: Tényleg kiváló, és ezt tudja is,mind a 32 momentum tag,meg a 16 támogatójuk is :)
Édes fiam, látom felétek már kiforrt a must, és jól fogy az új bor, másként nem írnál ekkora blődséget :)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.11.26. 16:22:44

Már a kinézete se alkalmas.

Félig homokos aranyfiú, félig korai Orbán.

Az előbbi taszítja az emberek 90 %-át, az utóbbi a ballib szavazók zömét.

Ez a kinézet meg már eleve foglalt, Gulyás Marci csinálja, csak ő jobb színész.

A mondanivaló meg olyan, mint ami Juhászé volt: színtelen, szagtalan marhaság. A ballib törzsszavazóknak nem elég ballib, mindenki másnak meg túl ballib.

ami szabad 2018.11.26. 17:04:53

Hát, nincs könnyű helyzetben a Momentum. Adva van ugyebár egy olyan ország, ahol most nagyjából a XVI. századot építgeti a fidesz, egy kis ráncfelvarrással. ( Neo- feudalizmus) Adva van a messze nem egységes ellenzék, max. XX. századi écával. És akkor jön valaki, és a XXI, században ki meri mondani, hogy az a jobb- bal dolog egy baromság, és tök máshogyan kell kezelni a helyzetet, mert ügyek vannak, és azok egy része jobb, vagy bal, esetleg liberális, netántán zöld, avagy nemzeti... Nekem, alapvetően éppen ez tetszik, mert jómagam sem tartozom egyik fiókba sem, legalább is, így gondolom, noha jó pár esetben az elvakultak lipsiznek, mintha tudnák, hogy mi is az valójában:)

eloi 2018.11.26. 17:21:06

@maxval balcán bircaman: Nem jött rá időben politikuskánk, hogy a DK az maga GyF! :-) Abban is képben volt.

eloi 2018.11.26. 17:36:24

@ami szabad: Aha.
Tőlük eddig azt láttuk "ügyek" mentén, hogy egy gigaberuházást, el tudtak kaszálni, mert tudták, hogy ha sok lóvéról van szó, amit az emberek fel sem tudnak fogni, akkor azzal lehet hatni rájuk, és fel lehet őket vele izgatni. Hiszen nyilván "ellopják" az egészet...
A pénzre, irigységre, mindig lehet politikát építeni. De ők maguk mit építettek???
Eddig semmit. (Persze, persze, nem voltak még a tűznél...)

FGYA eddigi megnyilvánulásainak színvonala ott van, hogy le tudta takonygerincűzni és tolvajozni a miniszterelnököt!
Hűha, mekkora teljesítmény!
Vajon ebből lesznek-e szavazatok?
Dumákból, meg szabotálásokból? Meg Európai Ügyészségből? Ami kb. úgy fog működni, mint a román korrupcióellenes ügyészség: rá lehet küldeni az ellenfelekre. Meg fel lehet használni nyomásgyakorlásra. Nyilván az erősebb kutya majd megmondja, mikor kire.

Kelly és a szexi dög 2018.11.26. 17:46:26

szerintem is happy end lett a vége, már harmadszorra! :)

Alick 2018.11.26. 17:50:23

"Gyurcsány Ferencet egy nagyon tehetséges bohócnak tartom"

Kb. Joker és Donald Trump génhibás keveréke. :)

nemecsekerno_007 2018.11.26. 18:22:23

@ami szabad: Neo-feudalizmus. :)))) Mikor jöttök már le ezekről az orbitális baromságokról?! Ílyen hülyeségekkel akarjátok megnyerni a választókat?!

rallus 2018.11.26. 18:24:20

Azt mondja meg valaki, hogy mit látott ebben a csontgyenge karikatúrában az, aki előkotorta valami romkocsmából....
Ezt még Bajnai is megenné reggelire...pedig szegény....

BiG74 Bodri 2018.11.26. 18:28:06

A csávónak átjött az amit az ellenzéki szavazók elég egyértelműen kommunikáltak a választások után. Felfogta, és bár némely egybites, illetve fideszkurva szeretne belemagyarázni,és ha rosszul csinálja, bukhat is, de tény, hogy jól gondolkodik. Hát lássuk!

exterminador 2018.11.26. 18:32:31

Nekem tetszik, amit mond. A Fidesz-trollok úgy látszik, be is szartak tőle, ahogy itt tobzódnak.

Homyak 2018.11.26. 18:34:21

@maxval balcán bircaman:
"S összefogdosás van egy bohócal? Ezek szerint nem csak köpönyegforgató a srác, de erkölcstelen hatalomvágyó törtető is. Ez így rosszabb."

Legalább olvasd el a szöveget, ha valamire reagálsz. A szavazóit akarja megszólítani, és nem Gyurcsánnyal összefogni. Látom nem megy az értő olvasás.
Amúgy meg félsz, hogy egyszer valaki megdönti a te "erős államodat"? Erős államra amúgy is csak a gyengéknek van szüksége, akik szociális háló nélkül elvesznének..

Már párszor kérdeztem, de nem válaszoltál: kik a magyarországi forrásaid?

inteligencs elenzeki 2018.11.26. 18:37:45

"öt-hat ember áll sorban a pultunk előtt."

Hmm... Legutóbb egy vidéki megyeszékhelyen még csak hárman voltak (na jó ők nem sorban, hanem egymás mellett álltak).... Szép munka fiúk. :)))

inteligencs elenzeki 2018.11.26. 18:44:31

@ami szabad:

"Nekem, alapvetően éppen ez tetszik, mert jómagam sem tartozom egyik fiókba sem, legalább is, így gondolom, noha jó pár esetben az elvakultak lipsiznek, mintha tudnák, hogy mi is az valójában:)"

Szerintem is hülyeség elvek mentén kormányozni, mindig a szükség, és a körülmények határozzák meg a politikát, ne a ködös ideák.

Nos, ezért a legjobb opció még mindig a fidesz.

röf 2018.11.26. 19:30:42

Persze, persze....
Csak idő kérdése, előbb utóbb összeragad minden ballibbant Gyurcsánnyal.
Az ok egyszerű.
Önállóan még Gyurcsánynál is színpadképtelenebbek, mondanivalómentesek, ostobák és súlytalanok.
Gyurcsányi még berúgva is több ötlettel bír, mint az összes többi majom együttvéve.

Attilajukkaja 2018.11.26. 19:33:04

@Scott Tenorman Must Die:
"látod, mennyi hülyeséget csinálsz."
??????

Ad Dio 2018.11.26. 19:40:25

Énkérekelnézést...

John Brennan 2018.11.26. 20:08:36

Kártékonyak lennének, ha hatalomhoz jutnának (bármilyen szintű hatalomhoz, tehát ha néhány parlamenti képviselőjük vagy önkormányzati képviselőjük lenne, már az is ártana az országnak).
Így most hasznos hülyék, mint Gyurcsány.

morph on deer 2018.11.26. 20:11:52

@maxval balcán bircaman:
”Összefogdosták egymást.”

Irigykedsz Birca, tiszta sor.

morph on deer 2018.11.26. 20:19:42

@maxval balcán bircaman:
“Félig homokos aranyfiú, félig korai Orbán.”

Majdnem. Csak orbán nem volt aranyifjú.
Szidolozott sárgaréz is csak vasár- és ünnepnapokon, a hetyke kis kalapjában...

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2018.11.26. 20:27:08

Hát. Igazából ezután az interjú után végképp nem tudom Fegyőr kicsoda. Eddig egy kedves fiúnak gondoltam, aki jószándékkal be akart szállni a politikába. Kell is a vérfrissítés gondoltam. De per pill. csak annyit látok, hogy csúnyán helyezkedik.

morph on deer 2018.11.26. 20:30:16

@Frady Endre:
Éljenek a bohócok!
Ebből semmi baj nem lehet, ugye?

morph on deer 2018.11.26. 20:37:57

@A kiló nem százat jelent.:
“csúnyán helyezkedik.”

....mintha szépen is lehetne!
Ahogy látom, előbb a szándék volt meg náluk, hogy politizálni akarnak, aztán majd eldől, hogy éppen milyen értékrend/ideológia mentén.

Ez a “mi leszek, ha nagy leszek” stádium.
Én sem szeretem, de remélem, kinövik majd ezt és “kinőnek” végre abból a nagy rakás ... szóval abból s nagy rakásból, ami az orbánmentes oldalon látszik.

Valakinek már nagyon ki kéne!

BiG74 Bodri 2018.11.26. 20:54:43

@A kiló nem százat jelent.: @morph on deer:

Már bocsánat, de mit is kellene most egy ellenzéki vezetőnek elsődleges prioritásként meghatározni? Ő kimondta. Ehhez kell jelen helyzetben igazítani a politizálást. Ott van mindenhol egy darabka sajt, amit ki kell énekelni ordas fogsorok közül. Egy gyenge reménysugár ez csak, vagy délibáb, mindegy több úgysincs.

morph on deer 2018.11.26. 22:25:46

@BiG74 Bodri:
“amit ki kell énekelni ordas fogsorok közül”

Hát hogyne. Csak - szerintem - nem mindegy, hogy mi a nóta, amit a kiénekléshez alkalmasnak találnak majd.
Pillanatnyilag még csak a hangolás zajlik, és még az sem biztos, hogy ki és mivel kiséri majd. Ezért mondtam, hogy remélem, kinő(nek) majd valamivé, mert nekem ez még nem “az” ami kellene.

A hangolásnál viszont már csak az lenne rosszabb, ha mindenkinek más nótát fújnának, merthogy olyanból már volt pár.
Egyenes gerinc, tiszta beszéd és tiszta kéz lenne már jó végre, de szkeptikus vagyok a szarka farkának teherbírását illetően.
Sajna.

József Kodácsi 2018.11.26. 23:44:04

@nemecsekerno_007: Gondolom akkor te nagyon elhatárolódtál a Fidesztől is?

OftF 2018.11.27. 00:15:59

na akkor erről ennyit.
szerettem a zenéjét

apika01 2018.11.27. 00:17:00

@laci_52: Momentum=kb. annyi mint "pillanat"
Nomen est omen.

smkguru 2018.11.27. 01:42:02

@Kivlov: A te szemedben az, de őt nem is a TEK védi és nem is Putyin pincsije.

LAM 2018.11.27. 03:46:48

@Homyak: Szóval Gyurcsányt egy bohócnak tartja, akit csak a bosszúvágy meg bizonyítási vágy motivál, de megbánta, hogy azt mondta, hogy eltakarodhatna a közéletből. Mert rádöbbent, hogy a DK szavazóknak ez nem tetszik.

Mindig megfogadom, hogy többet nem lepődök meg azon, hogy ez a fiú mennyire buta, aztán megint megszólal..

chrisred 2018.11.27. 05:49:51

Szerintem az EP választás szempontjából éppen hogy hátrány, ha egy pártnak jelentős számú szimpatizánsa él más uniós országokban, mert azok megtehetik, hogy nem a magyar, hanem a lakóhelyük szerinti ország választásán vesznek részt.

ami szabad 2018.11.27. 06:19:49

@nemecsekerno_007: Hát igen. Némi történelmi tanulmány segíthet az analógiák felismerésében, és én is sokáig keresgélem, mire is lehet leginkább ráhúzni a jelenleg épülő rendszert, milyen szarba léptünk már megint. Néhány modernizált ecsetvonással kiegészítve, bizony- bizony a feudalizmus "vívmányit" láthatjuk visszaköszönni, ami szerintem is szánalmas, nem csodálom, hogy mosolyt csalt az arcodra, noha a reagálásodnak más célja volt. Mellesleg, mivel én nem fizetett troll vagyok, nem is az én dolgom a választók győzködése, azt meghagyom a politikusoknak. Azt viszont, ahogy az új hűbérúri rendszer épül- különösen a kiszolgáltatott vidéken, ahol lassan az uraság kocsija előtt akkor is kalapot emelnek a jobbágyok ha nem ül benne, mindezt egyházi segédlettel, nehéz őszinte örömmel végignézni, de nektek, látom sikerült!

Nagyorrú Barbi 2018.11.27. 06:38:56

Erről a nulladékról csak az jut az eszembe, hogy "hej Bandika, Bandika, nőttél volna nagyobbra"...

Nancsibacsi 2018.11.27. 06:51:36

Ez homár vagy csak felvette a pózt? Túl sok hetero van ahhoz Magyarországon, hogy sikeres lehessen. Vagy csak az 1%-ra hajt? Akkor meg kámingoutoljon, aztán amíg nem jön a Steiner Kristóf politikusnak, addig meglesz neki...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.11.27. 06:59:10

@chrisred:

Kivéve ha van több állampolgárságod, akkor szavazhatsz mind a 2 helyen.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.11.27. 07:00:50

@A kiló nem százat jelent.:

Alig van fiatal ballib, ezért Fegyőr tudja, a nyugdíjasok felé kell nyitni, ptt nagyobb az esélye.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.11.27. 07:02:09

@röf:

Így igaz. Eddig minden új ellenzéki lassan Gyurcsány haverja lett. Még az LMP is bepiszkolódott, pedig ők igyekezték ezt elkerülni.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2018.11.27. 07:19:19

Fidesz legnagyobb szavazóbázisa a vidék, ahová az olyan ügyek, mint például a Gruevszki, talán el sem jut.'
nyomtatsd ki az internetet majd eljut.
szanalmas ez az ocska duma.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2018.11.27. 07:22:37

@exterminador: ja.annyira felelmeste...komolyan.asszem bekakkintottam.

agymosott 2018.11.27. 07:30:57

Késő bánat. Mindazt amit most "belát", már akkor pontosan lehetett tudni, amikor az ellenkezőjét csinálta. És a leglényegesebb pontokat meg még mindig nem érti. Majd talán 2030-ban.

apro_marosan_petergabor 2018.11.27. 07:58:27

Ez a kis Soros-nyikhaj "átgondolt, koncepció dús" programmal bír.
Váltsuk le a Fidesz-KDNP-t és OV-t. Emellett neki azért legyen fizetése... Mindezekért az ördöggel is cimborálna. Pártja akkorát bukott, mint Rottenbiller, de azért ő maradt a helyén. Na ja, a vén tőszdei csaló türelmes, s praktikus - címeres patkányt nem mindig lehet szerezni.... No igen, madarat tolláról, momentumost támogatójáról lehet megismerni...

apro_marosan_petergabor 2018.11.27. 08:04:28

@ami szabad: A FIDESZ-KDNP egy olyan országot épít, mely magyarok érdekeit tartja az első helyen, s azt szeretné Mo-on még 100 év múlva is magyarul beszéljenek. Ez nem egyszerű feladat, a tőzsdei csaló komoly összeget mozgsít ez ellen...
De az európai nemzetek, választók is lassan felfogják, a magyar út Európa jövője is.

apro_marosan_petergabor 2018.11.27. 08:05:46

@Orbán veje: Kb. annyira látod a dolgokat, mint egy halott vakember...

Kivlov 2018.11.27. 08:08:37

@smkguru:
nem. annál sokkal rosszabb :D

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.27. 08:19:27

"az MSZP csúcsán vannak kollaboránsok"

Ilyen szöveggel mindig törpepártok maradtok. Több MSZP és DK fóbiás párt volt már a magyar történelemben, egyiknek sem sikerült.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.27. 08:22:52

@apro_marosan_petergabor: megsúgom neked, te idióta, hogy Németországban eddig akárhány bevándorlót láttam gyerekkel, a gyerek a németekkel mindig németül beszélt. Továbbá a török a szr menekülttel németül beszél. A szír menekült a nigériai menekülttel németül beszél.

Megsúgom neked továbbá, hogy a magyar lakosság 99%-a bevándorlók magyarul beszélő utódja.

Ha Orbán tervét követjük, senki nem fog 100 év múlva magyarul beszélni, mert kihal Magyarország. Ha bevándorlókat fogadunk be akkor fognak 100 év múlva magyarul beszélni Magyarországon.

Ti nem a magyarok érdekeit nézitek, mert ahhoz ti idióták vagytok.

ami szabad 2018.11.27. 08:24:43

@apro_marosan_petergabor: Legalább is ezt hiteti el veled, meg kb, még 2-2,5 millió emberrel. Én azonban elég sok intézkedésüknél azt látom, kifejezetten ellentétes a magyar érdekekkel, cserében nagyon káros, viszont sokat lehet rajta lopni. A történelem sokszor ismétli önmagát, aminek alapvetően az az oka, hogy az emberiség a saját hibáiból sem tanul. Lsd. pl. a 10 évente beköszöntő válságokat, melyet mindenkor az emberi mohóság okoz. Magyarországnak elsősorban az lenne az érdeke, hogy a nemzetközi szövetségi rendszerekben jól helyezkedjen, és olyan kompromisszumokat kössön, mely hasznos. Ezzel szemben, a belpolitikai haszonszerzés- ha így jobban tetszik a szavazatmaximalizálás jegyében- elhitetik veletek, hogy külső erők összeesküdtek ellenünk, de mára ezt is leegyszerűsítettét az egybites befogadó képességűek kedvéért: sorosra. Ellenség lett az EU, NATO, ENSZ és mára szinte mindenki aki még létezik. Közben pedig: köztörvényes bűnözők, terroristák, orosz kémek és kurvák jöhetnek, pipa. Csak az idei évben 1200 milliárd forintnyi pályázati pénz igényt be sem adunk az EU felé, mert olyan vastagon túlszámlázott, hogy mindegyik ügyből vizsgálat lesz- pipa a részetekről. Nem baj, hogy vejkó cége ellopott 13 milliárdot, meg az sem, hogy a teljes elsötétítéssel tömeggyilkos, neki szabad. Nem baj, hogy az oktatásból minden negyedik gyerek analfabétaként jön ki, mert az biztos úgyis cigány, pedig nem. ( Nincs is annyi cigány gyerek) Nem baj, hogy az anyukád biztos halálra ítélt ha kórházba jut, és egyébként mára minden 3. forintot magánzsebből mi toljuk az egészségügybe, mert szerencsére a focisták fizetése 500 millió forintig adómentes! Nem baj, hogy mészáros lőrinc még két hét alatt sem tudná összeszedni a cégei nevét sem, mert az ellopott adónkból "nemzeti"konzultáció lesz, és fenn kell tartani a média 95%-át leuraló kormánymédiát, hogy ezt a sok faszságot elhiggye még sokáig az a 2,5Mmillió ember, akinek elég annyi , hogy migráncs, meg soros! Az sem probléma, hogy vidéken a földeket az új földbirtokos rendszerek kialakítására összeszedte ez a sok drága, kifejezetten és kizárólag nemzeti érdekeket és persze hogy nem az EU-s földalapú támogatást szem előtt tartó népnenzeti ember, így biztosítva, hogy mára koncentráltabb földbirtok rendszerek épültek ki, mint a II. vh. előtt. Annak külön örülünk, hogy egyáltalán nem a multik érdekeit szem előtt tartva az egy év 12 hónapját túlmunka szempontjából, máris sikerült 14 hónapra bővíteni, és ha kellően szorgalmasak, a 24 órából is sikerül majd 26 órát faragni! A vízen még nem tud járni, de már gyakorolja! :) Csak egy kis szösszenet, hogy lásd itten kommunikáció leszámítva nulla azaz nulla nemzeti érdek képviselet zajlik a kormány részéről. Azt lenne jó ha megértenétek, hogy átbaxnak, mint sz@rt a palánkon!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.27. 08:28:16

@apika01: momentum = lendület is.

Ha már egyszer nomen est omen.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.27. 08:31:35

@Comte de Gippaud: "Szerintem is hülyeség elvek mentén kormányozni, mindig a szükség, és a körülmények határozzák meg a politikát, ne a ködös ideák."

Persze, az a lényeg, hogy menjen százzal az ország, az nem baj, ha a szakadékba.

Pontosan ilyen elvtelen geci idióták a Fideszesek.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.27. 08:35:50

@Comte de Gippaud: és azért vagytok idióták, mert a szükség és a körülmények előbb-utóbb úgy hozzák, hogy titeket darálnak le. Orbánék mindenféle meggondolás nélkül bedarálnak bárkit, a sajátjaikat is. Simicskát, Lázárt, Simonkát, most Andy Vajnát.

a társadalmi rétegek közül meg rúgtak már bele szegényekbe, trafikosokba, autósokba, magánynugdíjasokba, devizahitelesekbe, most úgy általában a dolgozókba.

sorra kerülsz te is, ha eddig még nem kerültél! idióta vagy.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.27. 08:38:33

@eloi: Orbán mit épített 1998-ig semmit. a röhej az, hogy egyébként azóta se épített semmit.

nemecsekerno_007 2018.11.27. 09:21:28

@József Kodácsi: "Gondolom akkor te nagyon elhatárolódtál a Fidesztől is?"

Miért is? Mossuk össze az MSZP-t a Fidesszel? Nagyon kispályások voltak még a rendszervátlás környékén, főleg az MSZP-SZDSZ-hez képest...

Mindig ezt szajkózzátok, de nem vagytok képesek felfogni, hogy az emberek többsége már nem veszi be ezt.
MSZP=MSZMP. A pártvagyont tekintve is. A rendszeváltás után persze átvedlettek demokratává. Muhahahaha....

Szóval gyenge próbálkozás összemosni az MSZMP utódpártokkal, az eredményeken is látszik, hogy mennyire...

nemecsekerno_007 2018.11.27. 09:22:51

@ami szabad: Olyan vidéken élsz ahol ilyenek történnek?

Vagy egy belpesti romkocsmából vízionálod ezeket?

ami szabad 2018.11.27. 09:27:29

@nemecsekerno_007: Járok erre - arra, néha "álruhában", mint Mátyás király. :) Figyelni kell, ennyi az egész, és sok-sok ember meghallgatni, nem a gyűléseken! Próbáld ki, rá fogsz csodálkozni!

ben2 2018.11.27. 09:28:48

@exterminador:

Ahogy elnézem inkább a Gyurcsány szekta hányja az epét, ami mindenképpen bizakodásra ad okot.

nemecsekerno_007 2018.11.27. 09:31:12

@ami szabad: Nem figyelni kéne, hanem több pénzt költeni azokon a területeken ill. ahogy írtam befektetéseket, cégeket vinni oda...
A többi lelkizés... Bár értem, hogy ez könnyebb és olcsóbb...

chrisred 2018.11.27. 09:38:41

@maxval balcán bircaman: Persze, ha le nem bukik az ember. Egyébként sok tagállamban bűncselekménynek számít.

chrisred 2018.11.27. 09:59:45

@maxval balcán bircaman: Mint a KRESZ. Piros lámpánál is tovább lehet menni, éppen csak nem szabad.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.11.27. 10:01:22

@chrisred:

Rossz példa. Ott lehet rendőr.

Az EP-szavazásnál meg nincs.

Urancityhero 2018.11.27. 10:16:30

Ez most gondolom egy vicc akar lenni... DE helyes, tegyék, eltűnnek majd a süllyesztőben. Az hogy FGYA hazudik már más kérdés, az LMP-t sosem akarták kitenni az EGP-ből, sőt, remek az együttműködés. Beindultak a gyurcsányi reflexek, látom.

ulpius66 2018.11.27. 10:22:27

Mint előttem mán többen megjegyezték, a Fegyőr buzi.

Kíváncsi vagyok mikor coming out-ol........

chrisred 2018.11.27. 10:36:14

@maxval balcán bircaman: De, jó példa volt arra, hogy a tisztességes ember nem él vissza azzal, ha lebukás nélkül csalhat.

2018.11.27. 11:22:04

Milyen jó fej már, úgy akar küzdeni az egyetemi függetlenségért, hogy elő akarja írni, mit csináljon a Corvinus rektora...

BiG74 Bodri 2018.11.27. 11:50:27

@morph on deer:

Most egyenes gerinccel, határozott egyirányú politizálással semmire sem jutsz. Jelenleg le kell menni kutyába, szarba mászni és a azart keverni, mert különben marad a lúzer sors.
Az nem mindegy, hogy a cél elérése után, mit akarsz tenni.
De most ígérni kell, gyökeresen eltérő közönséget megszólítani, mindenkit!
Sokkal több ráció van benne, mint felosztani az ellenzéket, és sokkal több gerincesség van benne, ezt egy megfelelő cél érdekében tenni, mint szálfaegyenes politikusként hagyni, hogy a fejedre szarjanak.

gébence · http://soraim.blog.hu 2018.11.27. 13:47:53

* casus belli, nem cassus belli

DoctorMorreau 2018.11.27. 13:57:37

Nincsenek saját gondolatai a világról, ez a legnagyobb baj Fekete-Győrgy Andrással.

Visszabüfögi az éppen aktuális liberális kliséket.

Világít a torony 2018.11.27. 14:33:15

Tragikus az agyhalottak véleményalkotási zsigerisége. Ennél csak az olvasás/értés kombó hiánya tragikusabb.
Szégyen!

Világít a torony 2018.11.27. 14:44:33

@nemecsekerno_007: A Fidesz is Mszmp kreálmány. Egészen nyilvánvaló, hogy az Mszmp észbekapó politikusai az Szdsz-re úsztatva kezdték maguknak felépíteni a Fideszt. Nagyon nehéz nem arra gondolni, hogy a mini szterelnök maga is nem mszmpés jótétemények haszonélvezője lenne. Ő maga is utalt erre, mikor a 30 éve is így utaztam megjegyzés meggondolatlanul kiesett a száján.

nemecsekerno_007 2018.11.27. 14:48:43

@Világít a torony: És gondolod, hogy a Fegyőr félékre kéne lecserélni a patást? Vagy Gyurcsányra?

Mert sokak szerint még mindig a kisebbik rossz Orbán...

Péter51 2018.11.27. 14:54:44

Momentum = SZDSZ Új Generáció.
A jobbik náci,az LMP áruló,jaj,szegény dékás nyuggerek haragszanak....
Mindenkivel összefogunk ezzel együtt,csak nekünk is jusson valami......

Péter51 2018.11.27. 15:03:25

Hatalmas arcvesztésed neked volt fegyőr áprilisban a harmadik kétharmadkor.

Minden ballib bérretteg 2018.11.27. 15:08:14

Aki Gyurcsánnyal összefog, az kiesik.
Ilyen egyszerű.

RIP Momentum.

sas70 2018.11.27. 15:56:05

Bezzeg Orbán mennyivel rendesebb politikus, bárkivel összefogott a hatalomért, még a csuhásokkal is, meg Torgyánnal is. Sokkal gerincesebb dolog volt.

Világít a torony 2018.11.27. 16:25:55

@nemecsekerno_007: Gyorsan témát váltottál. Én nem Fekete-Győr dolgairól írtam, hanem erre válaszoltam: "Miért is? Mossuk össze az MSZP-t a Fidesszel? Nagyon kispályások voltak még a rendszervátlás környékén, főleg az MSZP-SZDSZ-hez képest..."
Megírtam neked, hogy véleményem szerint, miért lehet összekapcsolni a maszopot és a fityeszmaffiát. Hogyan kerülhetett a vezérszónokok közé az az Orbán Viktor, aki semmit nem tett le a rendszeváltás asztalára, ám jó barátságban volt az akkori főbelügyér családi környezetével?
Már akkor megszületett ez a jóslat, mely be is vált:
"Az Inconnu Csoport és Krassó György már akkor óvtak, hogy a kommunisták saját képükre formálhatják és kisajátíthatják a forradalom örökségét.”

önhordó 2018.11.27. 16:34:57

gyurcsány politikusi léte=orbán hatalomban maradása

nemecsekerno_007 2018.11.27. 17:45:48

@Világít a torony: a kérdés még mindig adott:

Orbánékat Gyurcsánékra meg Gurmia Zita gyerekére cserélnénk?

Ők lennének az új Krassó Györgyök?

Világít a torony 2018.11.27. 18:12:17

Ezt a kérdést utólag találtad ki, mert kissé belekozmáztál az Fidesz-Mszp összesikálásának kérdésébe. Nem az volt a kérdés, hogy kit és kire kell cserélni hanem, hogy a Fidesz semmiben nem különbözik az Mszp-től az utódlás kérdésében. A Fidesz felső vezetésében máig ott ülnek, vagy a közelében vannak az Mszmp volt tagjai. Mit nem értesz ezen?
Gyurcsányoznod is felesleges. Talán van 250.000 aktív választó, aki úgy gondolja, hogy FerkeBötyár újra me. lehetne. Roppant kevés. Azt sem értem, hogy a pont semmi támogatással nem rendelkező Gulyás Balázs, miként kerülhetne közel Orbánék cseréjéhez. Elég, ha beismered, hogy a Fidesz és az Mszp nem is annyira különböznek egymástól a felszín alatt.

nemecsekerno_007 2018.11.27. 18:27:58

@Világít a torony: Pont, hogy sokban különbözik a Fidesz az MSZP-től :)

Persze dícséretes lenne ha volnának olyan politikai erők akik teljesen különböznének...

Punxsutawney Mormota 2018.11.27. 19:26:17

@Kivlov: Végre önkritikát gyakoroltál ruszkibérenc! :D

Punxsutawney Mormota 2018.11.27. 19:28:18

@maxval balcán bircaman: Vedd be a gyógyszereidet, vagy húzz meg egy birkát, ahogy szoktál, mert már az alapvető mondatokat sem érted, Makszim Makszimovics :P
Mutass rá arra a mondatra, szerencsétlen KGBirca, ahol éljenzi azt az isten marháját!

apro_marosan_petergabor 2018.11.28. 02:11:55

@math0: Hja, csak nem mindegy, hogy 1000, 500 vagy 300 éve vándoroltak be, keresztények, vagy mohamedánok, európaiak vagy becsuána földiek...
Másrészt valóban népesség politikát nem lehet építeni két homokos házasságára, de a FIDESZ-KDNP nem arra épít, hanem férfi és nő, anya és apa kapcsolatára, tudod ez nem egyeske meg ketteske...
Idióta? ...nem annak nem neveznélek, egyszerüen agymosott, önálló gondolkodásra képtelen jakobinista vagy.

apro_marosan_petergabor 2018.11.28. 02:22:23

@ami szabad: jó hosszú lett...
Nem baj. Mi kicsit másként látjuk. Megnövekedett fizetések, autót, lakást vásárló - építő emberek. Munkaerő hiány, mert mindenki dolgozik, aki ért valamihez, egyre jobban megfizetve, szépen gyarapodó GDP, csökkenő államadósság, hízó aranytartalék... Csökkenő rezsi, kifizetett számlák, kevesebb végrhajtás. Egyre több cigányból lesz dolgozó ember, nem csak a közmunkán, abból mennek a munkaerő piacra. Ingyenes tankönyvek, iskolai-óvodai étkezés, hosszabban lehetne sorolni, mint a rémregényedben...:) Sok százezer új magyar állampolgár, erősödő V4-ek, szépülő ország, Budapest - nyaraló emberek Erzsébet, Széchenyi kártyával nyaraló, pihenő, szórakozó emberek...
A momentum-szdsz fizetett ügynökei pedig helyben-zsákban futással kínlódnak, a ballib média nem győzi gyártani a hírhamisításokat, torzításokat, a gender elmélet a kutyának sem kell - idehaza (s szerencsére Európában is változni látszik a helyzet).

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.28. 09:04:29

@apro_marosan_petergabor:

" Hja, csak nem mindegy, hogy 1000, 500 vagy 300 éve vándoroltak be"

A magyarok többségének ősei 300 éven belül vándoroltak be.

" keresztények, vagy mohamedánok, európaiak vagy becsuána földiek..."

A magyarok ősei a nemzeti történetírás szerint ázsiai nomádok.

Én ateista vagyok, ha te itt kirekeszted a nem keresztényeket, akkor a jó édes kurva anyádat! Ti keresztények Magyarországon kisebbségben vagytok, vigyázz magadra, te idióta!

"Másrészt valóban népesség politikát nem lehet építeni két homokos házasságára"

Na, amikor a Fidiótának nincs igaza, akkor elkezd terelni. eddig a melegekről szó se volt.

Másrészt ha van két homoszexuális, aki együtt él, akkor lehet gyerekük örökbe fogadott, lehet mindkét félnek valaki mással, lehet mesterséges megtermékenyítéssel. Attól, hogy mindezt betiltod, több gyerek nem lesz, hanem csak kevesebb, te Fidióta elmebeteg!

Egyszerű, általános iskolai matek. Neked az se megy a 80-as IQ-ddal, te Down kóros, Fideszes selejt!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.28. 09:05:55

@nemecsekerno_007: Orbánhoz, vagy hozzád képest világítótornyok.

apro_marosan_petergabor 2018.11.28. 10:56:50

@math0: Értem én, hogy rokonaiddal (szülőanyáddal stb.), barátaiddal ebben a frusztrált, elmebeteg stílusban beszélsz - de egyik sem vagyok, élőben ezért feltörölném veled a padlót... Itt csak magad minősíted.
Két homokos még nem szült gyereket, nem is fog, nevelni meg a jó Isten mentse meg tőlük...
A tört. könyveket lólépésben olvasod? Igen, nem keresztényként jöttünk, de vagy ezer éve azok vagyunk(az enyémek és sok másé is kb. 1000 éve jöttek be - de lényegtelen), európai/keresztény kúltúrszokásokkal, hagyományokkal nem becsuána és swázi földiekkel rendelkezünk, de nem is mekkaival...
Alkotmányunk is ehhez illeszkedi, mióta nem a kommunista alkotmány van érvényben.
Nem, nem vagy mongol-idióta (azok szeretetre méltó és képes lények, ellentétben veled), már mondtam, csak mosott agyú.

BiG74 Bodri 2018.11.28. 12:40:17

@apro_marosan_petergabor:
De, két meleg szimplán tud gyereket összehozni, ha akar. Meg fogsz lepődni, most is sok meleg pár nevel gyereket. Megoldották. Hogyan? Nem foglak felvilágosítani.

Viszlát és kösz a halakat 2018.11.30. 11:19:33

@BiG74 Bodri: Technikailag azért jelenleg nem annyira tűnik megvalósíthatónak az, hogy két leszbi felcsinálja egymást. Ha meg a meleg faszival csináltatja fel magát a leszbikus (ugye így tud két meleg gyereket csinálni) akkor az szimplán heteroszexuális gyerekelőállítás.

meg lehet venni is kínából gyereket freeshippinggel de az meg nemi identitástól független biznisz.
süti beállítások módosítása